The print people – the Amish, like they are called in a newsroom of a daily here in Portugal – were getting used to the idea that they were losing ground to a new medium. But now their realm is being invaded by the same people that questioned their supremacy. Ok, this sounds too drastic, i’ll tone it down. The main effort of print media in the last years has been how to take their inked content into the flashing computer screens. New channels demand new forms of distribution, and that’s fine. But there was a streak of arrogance that remained unnoticed for a long time, in my opinion: they thought their content was better. Sure, you have bloggers in their websites. You have the odd columnist with a blog (more and more actually, which is really healthy for the writer and the publisher). But seldom i’ve seen real blog contents transferred into print. And that should be an obvious thing. No matter how good your newspaper writers are, there will always be someone better out there. But denial is a bitch, instead of soughting for the best content, they stuck to what they knew. No problem with that, it’s a normal reaction. I came across with this post about a new venture described as “a Current TV model for print news” (don’t agree with the title, but it gets your attention). From pixels to picas The Printed Blog is not new in concept – i talked about a similar project before – but it is bold in their purpose: to create a daily printed newspaper with contents from the blogosphere. The man in charge , Joshua Karp, says “[For] people around the world, who need to and want to consume information, whether it be in developing countries or emerging countries, newsprint is still going to be a main mechanism for information for years to come”. So the print lives on as a medium. This makes me wonder if all the fuss about the survival of newspapers is about medium or ascendancy. The best content will always work no matter what the medium is, from smoke signs to microscopic engravings in toothpicks (if people have access to and are comfortable with the medium it will work, maybe toothpicks and smoke signs are a bit too far off). The point is that there are many good sources for content out there. And there is a new way for the cretors of that content to monetize their work. Hey mister, get your cart off the road! |
As pessoas da (im)prensa- ou Amish, como gostam de lhes chamar numa redacção de um diário da nossa praça- estavam já a habituar-se à ideia de perderem terreno para um novo meio. Mas agora o seu domínio está a ser invadido pelas mesmas pessoas que questionaram a sua supremacia. Ok, o tom é exagerado. O esforço principal dos media impressos nos últimos anos foi tentar perceber como levar a tinta para os ecrãs brilhantes. Novos canais exigem novas formas de distribuição, e isso é óptimo. Mas havia uma certa arrogância que passou despercebida durante demasiado tempo: eles achavam que o conteúdo deles era melhor. Claro, temos bloggers nos sites dos jornais. Temos até o colunista com um blog (na realidade são cada vez mais, o que é óptimo tanto para o autor como para quem o publica). Mas raramente vi conteúdos exclusivamente de blogs vertidos para o papel. E isso devia ser um processo óbvio. Indepentemente de terem escritores muito bons nos jornais, há sempre alguém melhor online. Mas a negação é terrível, em vez de terem procurado pelo melhor conteúdo, ficaram agarrados ao que conheciam. Não tem nada de mal, é uma reacção normal. Eu vi este post sobre um novo projecto descrito como “um modelo tipo Current TV para o papel” (não concordo com o título, mas chama a atenção). Dos pixels para as picas O Printed Blog não é um conceito novo – falei aqui antes de um projecto parecido – mas é audacioso no seu objectivo: criar uma edição impressa diária com conteúdos da blogosfera. O homem à frente do projecto, Joshua Karp, diz que “[Para] as pessoas pelo mundo fora, que precisam e querem consumir informação, seja em países em desenvolvimento ou emergentes, a notícia impressa vai ser o mecanismo principal durante anos”. Portanto, o jornal em papel será um meio viável. Isto faz-me questionar se toda a confusão à volta da sobrevivência dos jornais é uma questão de meio ou predominância. O melhor conteúdo irá funcionar sempre seja qual for o meio, desde sinais de fumo a palitos microscopicamente gravados (se as pessoas tiverem acesso e estiverem confortáveis com o meio, funciona. Talvez os palitos e os sinais de fumo sejam um pouco demais). O que quero dizer é que há muitas e boas fontes para conteúdos por aí. E esta é uma nova forma dos criadores desses conteúdos rentabilizarem o seu trabalho. Ó chefe, tire aí a carruagem do caminho! |
The hope is that the hyperlocal content will attract local advertisers who can spend less to reach out to their target audience. Ads are relatively cheap in comparison ($15-$25) and the paper has already lined up a number of Chicago-based businesses for its debut. It will also host classified ads.
The first issue is expected to launch on Jan. 27, handed out at three CTA stations around Lincoln Park and Wicker Park in Chicago and one location in San Francisco. A New York edition is due out shortly.
While the cost of printing alone — not to mention two issues a day — seems daunting , Karp says he would surprised if he spends more than 15 thousand dollars on the entire production and distribution of the first paper.
New Media Venture Turns Bloggers Into Print Journalists
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